måndag 29 november 2010

Advent



Jaha, fortfarande inte frisk. Jag tror jag blir knäpp snart. Nu har jag varit rejält förkyld med feber som kommer och går i tio dagar. Snart måste jag nog till Vårdcentralen. Problemet är väl att jag har svårt att ta det lugnt och ligga i sängen, jag vill ju göra så mycket hela tiden och då blir jag aldrig bra istället.
Men idag har jag verkligen försökt ta det lugnt. Det enda jag gjort är att koka fudge. Jag har aldrig provat det innan men jag använde ett recept från Malin som ni kan hitta HÄR. Jag bytte bara ut mjölkchokladen mot mörk choklad (passar nog ypperligt med 70%, fudgen är väldigt söt).

Igår satte vi upp några stjärnor och ljusstakar. Hade glömt att vi inte har så mycket julpynt, men däremot en väldig massa julgranspynt. Så om nån vecka får vi nog köpa oss en liten gran för stämningen skull!

2 kommentarer: