måndag 6 december 2010

Inte så underbara

Bild tagen på Magnolia Bakery i New York i våras

Jag har nu under en längre tid gått och lagt energi och irriterat mig på ett antal kvinnliga bloggerskor. (Ja jag vet, vi ska hålla ihop i systerskap osv. Men nu är det flest tjejer som bloggar och det är mest tjejers bloggar jag läser.) De är kapabla, kreativa och på många sätt roliga och beundransvärda. Varför stör det mig kan man ju undra? Jo de gör det med en slags självgodhet och o-ödmjukhet som jag verkligen inte gillar. Självklart ska man kunna vara stark och självsäker och gilla sig själv men jag stör mig nåt så infinaliskt på när det går över till självgodhet, särskilt när den är illa dold bakom en snällhetsmask. Man kan se rar ut och tindra med ögonen bakom sina hemmabakta cupcakes men när det enda man gör är att suga åt sig allas beundran utan att ge nån tillbaka så tycker jag iallafall att det luktar illa!
Det finns massor med coola, kreativa tjejer som inte gömmer sig bakom snällhetsmasken utan är bara rakt upp och ner sig själva men som också ger lite cred till andra och inte bara behåller all till sig själv. De är dessa tjejer jag vill läsa mer av. Nu skiter jag i hur inspirerande och fantastiska hem och liv de andra tjejerna har. Deras cupcakes ger en besk eftersmak som jag kan vara utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar