fredag 17 december 2010

Vakna!!

Ögonlocken vill inte riktigt upp idag så det fick bli drastiska åtgärder, en STOR kopp kaffe och en skiva Panforte.
Panforten "bakade" jag igår kväll efter ett Leila-recept. Det är en Italiensk frukt/nöt/choklad kaka som inte behöver gräddas. Men ett himla hackande och blandade dock.
Man skulle krydda den med kanel och malda nejlikor, men ÅH vad jag ångrar att jag hade i nejlikorna, de tog över totalt och alltihop smakar bara nejlika nu. God ändå men så synd!

Sitter och tittar ut på ett helt vitt landskap. Det var världens snöstorm igår och snön har nu lagt sig på varje liten kvist.
Hade jag åkt och handlat en halvtimma senare igår eftermiddag hade jag nog inte tagit mig hem. Det blir sån snödrift här ute på åkrarna och det kan vara svårt att se hur djup snön är. Gjorde det misstaget förra året att underskatta snödjupet och fastnade rejält. Men det verkar ändå som att extrema vädersituationer lockar fram det bästa ur folk och alla blir väldigt hjälpsamma.

Hur går det med er julklappsshopping? Jag tror att jag är färdig nu, det har blivit en hel del shoppat på nätet i år. Väldigt skönt eftersom det är lite svårt att gå i butiker när man har ont.

Nu hoppas jag att mina ögonlock vill stanna uppe så det blir nåt gjort i eftermiddag. Ha en fin helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar