tisdag 21 december 2010

Månförmörkelse

Vaknade av att Rickard ringde och bad mig kika ut genom fönstret. Där hängde månen som en skära över trädtopparna. Igår kväll var det fullmåne så detta var ju helt klart en påbörjad månförmörkelse (eller så hade det kunnat vara jag som hade sovit i 14 dagar). Innan den hann bli total sjönk den ner bakom granarna och solen tittade upp.

Nu är det klarblå himmel med strålande sol och gnistrande snö. Det är riktigt kallt här idag - 11 än så länge. Tydligen ska vädret i västsverige bli dåligt på torsdag så vi kanske måste ge oss av uppåt redan på onsdag, vi får väl se. Förra året tog det 5 timmar till Thn istället för drygt 3 pga dåligt väder, och det är ju inte så roligt.

Önskar verkligen att jag skulle kunna bylsa på mig varma kläder och ge mig ut på promenad i detta fantastiska väder men det vill inte riktigt mitt ryggslut så jag får väl beundra från insidan.


1 kommentar: