fredag 26 november 2010

Friday-frensy

Jag är trött så jag tror jag döööör!
Kom nyss hem från köpcentrat, har bara hunnit slänga i mig lite lunch. Jag skulle vara lite effektiv idag och få gjort några ärenden och handla mat på förmiddagen tänkte jag, så att jag kan jobba på eftermiddagen. Åh så naivt att tro att det skulle funka fint.
För det första har jag så halkiga stövlar att jag får trippa fram för jag är så rädd att ramla och jag har så förbaskat ont i höfter/rygg att jag knappt kan gå ändå. Först stannade jag för att köpa lite julblommor, ris och krans. Men andra stoppet blev skoaffären för ett par stövlar utan klack men med foder och gummisula. Hittade ett par efter att ha svettats en liter i butiken och ville där och då åka hem (fast gulliga tjejen i kassan gav mig en liten paljettbörs, det var rart).

Sen, ve och fasa, var det dags för ICA Maxi, det var HELT fullt på alla parkeringar och då var jag där 10.30! Vilka mer än jag är sjuka och egenföretagare och kan handla när som helst? Jo ALLA verkar det som! Är det nåt jag missat? Är det helgdag/klämdag eller nåt sånt?

Tog sjukt lång tid och jag vimsade fram och tillbaka i butiken så jag gick dubbelt så långt som jag hade behövt. Men nu är det gjort, maten är i kylen, jag har fått varma halkfria stövlar och ikväll börjar På spåret, så från och med nu tror jag helgen kommer arta sig!

Mossa mossa på er alla små människobarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar