söndag 21 november 2010

Färskt

....nja inte dagsfärskt direkt. Detta är bilder från 14 dagar sedan när jag och Rickard var på Olof Viktors utanför Ystad. Ett bageri vackert beläget i en skånelänga.
På fredagkvällen tog Rickard med mig till ett litet ställe som heter Friden, vid vägs ände. De är berömda för sin goda stenugnsbakade pizza. Vi sov även över där i ett av deras 4 små rum. Dagen efter blev det en Österlensväng och fika på Olof Viktors.

Visst är karmstolen på den nedersta bilden underbar, åhh vad jag hade velat ha den! Jag har två köksstolar som är lite lika de på bilden. Mina var blå (skitfula) när jag ropade in dem på auktion. Jag slipade ner dem och nu 10 år senare ska de få bli vita och få ny klädsel på sitsen.

Jag har påbörjat lite av mitt "pyssel" jag hade redo här hemma. Det är vinds- och loppisfynd som ska få lite ny stajl....återkommer mycket snart med bilder på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar