onsdag 12 maj 2010

Följetong i betong!

Hej och hå va längesen det var nu jag bloggade!
Har egentligen inte så mycket att skylla på...bara att tiden går fort. Känner mig dock väldigt kreativ för tillfället och får utlopp för det på alla möjliga vis. Bland det roligaste det senaste har varit att jag kommit igång med betonggjutning. Toppenskoj! Det svåraste är att hitta bra och fina formar. Måste ut och leta snart i byggvaruhandeln, ÖB och liknande. Det ska ju vara billiga och böjliga formar som man inte gråter om man kvaddar helst. Iblande måste man ta i med lite våld för att få loss dem. Det där med böjliga formar märkte jag var bra efter att jag provat att gjuta i en keramikkruka och glasformar. Det var ju inte så att det gled ur formen lite snyggt direkt...Lägg till bild
Det blev slägga och glaskross med lite skärsår som resultat, inte ens blev alstren snygga. Men man lär sig nåt hela tiden iallafall. Nästa grej blir att bygga egna gjutformar av gjutplyfa, men det är dyrt så då måste man vara lite mer säker på sin sak. Jag tränar vidare!
Bilder kommer snaaaart!

Efter att jag surfat betonggjutning en hel kväll har jag kommit in på alla möjliga fina bloggar.
Hittade till lantlif, en blogg i vitt. Där lottas det ut ett par mycket fina strumpor fram till den 14 maj, jag har tävlat och hoppas innerligt på vinst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar