måndag 3 maj 2010

Baka baka liten kaka!


Nu är vi hemkomna och ganska så inne i dygnsrytmen. Det var ett par jobbiga dagar efter vi kom hem när jag hade kunnat stranda som en val var som helst och tagit en tupplur.

Helgen var bra, dock varken Valborgs eller 1 maj firande. Det var vi alldeles för trötta för. Igår var det fint väder här så vi passade på att börja fixa i trädgården. När vi åkte var det ju fortfarande vinter nästan så det känns så härligt att våren är här när vi kom hem.

Vi köpte jord och plantor. Men när Rickard skulle fylla på jord i våra så-lådor så var de helt ruttna. Det mynnade ut i ett helt annat projekt. Rickard började byta brädorna på dem och jag tog mig an våran jordhög på baksidan. Först fick jag rensa bort allt ogräs och sen börja plantera örter och lobelior. Hoppas de ska trivas. I veckan är planen att lägga på sten och sätta suckulenter. Kan nog bli fint i slutändan. Skulle väldigt gärna ha belysning där på, det är så mörkt på baksidan, men det får nog vänta.

Bilderna här ovanför är från i lördags. Jag var bara tvungen att testa en av mina nyköpta formar. (bilderna blev gör-dåliga, men det var mörkt och jag var trött)
Det visade sig att det lilla hjärtat i mitten på kakan var det roligaste! Tänkte att man kan ha dem till att dekorera andra kakor med...kaka på kaka?!

De andra ska bli "ballerina kexs". Bottnarna är utan hål och sen en smörkräm eller sylt emellan. Kan nog bli bra. Det kommer nog fler bilder på kakor....köpte en del attiraljer!


2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vi kommer varken åt Facebook eller privata mail här på jobbet så jag fick leta upp din blogg för att fråga en liten fråga... Skulle du vilja ha ett litet fotouppdrag från oss? Eller kanske känner du någon som skulle vilja? Uppdraget är i Malmö.
    Du får jättegärna maila mig på ida.karlsson@hornbach.com eller ringa på 031-7799240. Gärna så fort som möjligt...

    // ida

    SvaraRadera
  2. Mums, ser super-smarriga ut!
    kram
    //Jenny

    SvaraRadera