söndag 28 mars 2010

Mässa och shopping

Nu går det inte att hålla undan längre- våren är här! Vi hade makalösa 19 grader i fredags.
Jag och Katrin var på Symässan i Malmö då. Träffade på ett och annat orginal och många trevliga företagare. Men är det inte väldigt skumt att symaskinsförsäljare i 99 fall av 100 är män?? Visst att de känner sig hemma med dessa mekaniska/tekniska/elektroniska vidunder men vad har de för erfarenhet av att sitta och fålla 10-tals meter gardin eller sitta med ett klänningstrassel som ska bäras till kvällen? Nja deras tekniska kunnande är en sak men nästa gång köper jag hellre en symaskin av en kvinna som börjat med att sy på farmors maskin och som förstår vad man snackar om! Nu råkar jag vara väldigt nöjd med min fina symaskin jag fick av mor & far i examenspresent men karln jag köpte den av var inte riktigt klok...
På mässan hittade vi också en smågalen polsk tant som sålde ut hysteriska smycken hur billigt som helst! Det blev en påse med kul godsaker därifrån bl.a:


...5 cm stora spegel/kristall/pärl härligheter helt i äkta plast (kass iPhone bild) samt....

....tadaa! Galnaste skapelsen nånsin! Ca 8 cm långa som täcker nästan hela örat! Jag längtar efter ett tillfälle att bära dem!

En tjej sålde egenhändigt skapade hattar och såna där nästan-hattar med fjädrar och grejs man sätter fram mot pannan. Jag föll pladask för den här:



så tjusig jag hade blivit i den! Hade passat perfekt till min gula kappa. Gå gärna in och kolla hennes hemsida www.nene.nu, hon gör även hattar på beställning!

Igår var det dags för min och Terese länge planerade shoppingdag. En väldigt mysig dag som började med lååång frukost på kafé Kungsgatan. Det blev mycket provande men till slut hittade jag exakt såna mörkblåa chinos jag letat efter så länge, dessutom var priset mycket modest- 300 kr. Alltihop kommer packas ner i väskan inför resan!
Jag planerar att blogga under resans gång men jag är tveksam till att jag kommer kunna lägga in några bilder, ska testa lite idag.

2 kommentarer:

  1. Hej! det är helt okej med mig! Visst är hatten tjusig det är faktist en av min favoriter just nu :) Tck för dom fina raderna du skrev!

    SvaraRadera
  2. Underbart att få följa med på din semester!
    Kram Josefin

    SvaraRadera