onsdag 3 mars 2010

Inte-net

Gammal illustration för artikel i tidningen "ett hus".

Jaha, klockan är halv två och NU har jag fått igång internet.
Somnade sött igårkväll efter att legat o surfat till datorn laddades ur, på morgonen har datorn tydligen glömt allt vad BBB är för något. Datorn ville inte kännas vid dess existens eller prata med BBB.
Efter två samtal med BBB-support där de förklarade för mig att -Nej det är inget fel från vårat håll det är din dator, så ringde jag till Bredbands Experterna á 19 kr /min. Tänkte att det får det fan va värt att vara uppkopplad till omvärlden.
Denne Robin på Bredbands Exterterna har sedan 11 snåret ringt mig en gång i halvtimmen och bett mig gör nått mysko med nån inställning och nu- Tjolahopp tjolahej så funkar allt och datorn har glömt allt gammalt groll. Alla är vänner igen och Robin meddelar mig att det visst inte var min dator som var problemet och att deras service då är gratis.


Jag tror på riktigt att det sitter ett litet troll bredvid modemet och gnager på ledningarna och drar ur sladdarna lite som han behagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar