tisdag 1 september 2009

long time no see...

jag har varit urkass på att lägga upp nåt. Har dock gjort lite nya egna mönster och modeller på amigurumis. Snart fotar jag och lägger upp! Jag började jobba på Malmö Högskola (igen) i måndags, ska vara där i tre veckor och svara på massor med märkliga frågor och ge de nya eleverna deras passerkort. Massor med utbytesstudenter. Så jag kollar upp allt från när polisen har sina cykel-auktioner till hur man tar sig till Thomsons väg på bästa sätt. Dummaste frågan hittills är nog om vi i receptionen säljer värktabletter.....ehh...??
När man sitter med allas pass och id-kort (för att göra passerkorten behöver vi det) så blir jag så himla sugen på att resa...passen tillochmed luktar exotiskt av rökelse och spännande världar.

OK då tar vi en topp 5 på platser jag vill till:

1. Tokyo (jag tror att jag hade shoppat ihjäl mig dock, och mitt hus hade sett ut som en leksaksaffär)

2. New York (åhh...husen, taxi-bilarna, affärerna, caféerna, central park....åhhh, känns bara som att ett år inte hade varit nog)

3. Italien (naturen, kulturen, maten och vinet i omvänd ordning...)

4. England (längtar alltid till London när hösten nalkas, men en bilresa genom landsbygden hade varit underbar också, "I´ll have a pint laddie!")

5. Hawaii ( ja här behöver man kanske inte specificera varför, men jag skulle väldigt gärna vilja se deras marinbiologiska forskningcenter och akvariet- förutom naturen & stränderna)

Ja det kommer kanske ta mig ett bra tag att ta mig till dessa platser. Men jag säger som Ole Bramserud:

- Jeg har ikke vart där, man jag skall dit!



2 kommentarer:

  1. Let's GO!!!
    Jag hänger med till ALLA ovanstående ställen!

    Kram
    Debz

    SvaraRadera
  2. åh, jag blir också ressugen. Hörde att vi kanske kör en mognare variant med att fira 30, så kanske är det dax att planera en 30-års resa med girlsen??

    kram, Jenny

    SvaraRadera