tisdag 8 september 2009

Intervju med mig själv!

Eftersom jag förmodligen aldrig kommer bli intervjuad, så snodde jag en intervju från Hej Konsument i DN och svarar själv på frågorna. Bara för att det är kul!

Bästa promenad:
Utmed havet, var som helst.
Favoritgata: Kanske Baltzargatan i Malmö!?
Favoritdrink: Cosmopolitan och mammas rabarberdrink!
Äter lyxmiddag på: Trappa ner, har stängt nu, så jag får väl hitta en ny favvo.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma, eller på La Roche
Här bjuder jag pappa på middag: Samma som ovan!
Bästa mikromaten: Rester?!
Fikar gärna på: Bakom Muggen såklart för där får man kärlek till kaffet!
Men för frukost är Kungsgatan himla mysigt!
Bästa lunchställe: Grappa på lilla torg eller kanske Hai
Bästa kaffet: När man är riktigt sugen duger det mesta.
Bästa baren: Det var så länge sen nu, det är ju sällskapet som är det viktigaste!
Senaste teaterföreställning: Vet inte om det räknas som teater, men det var nog Operan La Boheme
En bra gå bort-present: Något hemgjort: sylt, kakor, chutney, godis....
Favoritlyxartikel: Hudvårdsprodukter från Darphin.
Läser just nu: Novellsamling av Marian Keyes
Läser helst: Gärna något lättsmält. Orkar inget tungt för tillfället.
Favoritråvara: Årstidens primörer.
Favoritfärg: Klargult tror jag, fast nyponrött och petroleum ligger också bra till.
Favoritmärke: Jag märker nu hur längesen det var jag shoppade....
Favoritskor: Har inte hittat dem än tror jag. Men min gråa mocka klackskor med slejf är härliga.
Dricksprocent: 10%
Modeförebild: Sara Löfgren!
Motionerar: Pilates på onsdagar och promenader.
Det dyraste jag har köpt: Vårat hus, helt klart!
Favoritprodukt på Apoteket: Ehh...alvedon kanske.
Lyssnar på: Joni Mitchell, svenska poptjejer, allt möjligt gammalt som nytt.
Bästa förfestmusiken: RnB får det nog bli då, gammal som ny där med!
Senast gnolade: Haha, The nightingale sang in Berkely Square med Anitha O´day
Dansar helst till: Nåt med ett skönt gung. Inte elektronika helst.
Senast köpta skivan: Senast "fådda" skivorna får det bli, Röyksopp, Kings of Leon och Rufus Wainwright.
Mitt sämsta köp någonsin: Ett par svart pumps med lite platå som är så obekväma.
Senaste impulsköp: Ett par beiga jeansleggings.
Senaste fyndet: Skor på en outlet i somras.
Senaste secondhandfyndet: Oj det var svårare, det var ett tag sen....lite porslin var det nog sist.
Mode jag aldrig vill se igen: Stora axelvaddar och skipants.
Värsta huvudbonaden: Fleecemössor med ett uppvikt brätte. 90-talet i sin värsta form!
Bästa huvudbonaden: Små tjusiga hattar med fjädrar och flor. Det vill jag verkligen ha!
Favoritaccessoar: sjalar
Transportmedel: Bil
Återvinner: Allt
Hejar på/håller på: Alla som vågar satsa på något eget och löpa linan ut.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Metro eller bok.

2 kommentarer:

  1. Rolig idé! Nu känner jag dig lite bättre :) Kramar från Mikabella

    SvaraRadera
  2. Hahaha det skummate hände!! mitt "ord" jag skulle skriva för att få kommentera blev: Herts!!! Bara s som felade!

    SvaraRadera