tisdag 23 juni 2009

Super-ägget!


Strutsägg, naturens eget bowlingklot! Rickard köpte ett för ett tag sen och igår skulle vi göra slag i saken och tömma det på innehåll. Vi borrade ett 8 mm hål, sen stack vi in ett sugrör i hålet och blåste. Det vlev övertryck då i ägget och innehållet rann ut. Det blev över en liter med ägg! Tydligen ska ett strutsägg motsvara 24 höns ägg. Än så länge har jag bakat en kaka på 4 ägg...men vad gör jag nu? Har ni några tips förutom omelett?
Skalet är 3 mm tjock och släpper igenom ljus så vi ska såga upp det ha till ljuslykta tänkte jag!

Nu till nåt helt annat...jag jobbade förra hösten som fotoretuscherare för skolkataloger och var anställd genom ett bemanningsföretag. Jag har sökt tjänsten igen och idag ringde de från bemanningsföretaget. Samma tjej som kontakten gick genom förra året.
Samtalet gick ungefär såhär:

Jag : Susann

Hon: Hej det är X från X bemanningsföretag.

Jag: Hej hej

Hon: Jag såg här att du har sökt jobbet som fotoretuscherare i år igen.

Jag: Ja det stämmer.

Hon: Ja och jag undrar om du fortfarande är intresserad av tjänsten? (glatt)

Jag: Ja det är jag.

Hon: Ja....de har nog bestämmt sig för att ta in lite nya och inte ha så många i år.
Så du får den inte. (låter väldigt tveksam)

Jag: Okej.

Hon: Nä så det blir inget.

Jag: Nähä.

Hon: Nä...men du får ju gärna söka nån annan tjänst hos oss om du är intresserad.

Jag: Jaha.

Hon: Mmmmm....

Jag: Jaha ok, men tack då för att du ringde.

Hon: Mmmm...hej då.


Men hallå är inte det jävligt märkligt sätt? Fråga om jag fortfarande är intresserad för att sen säga att jag inte får den? Den människan har varit mycket oprofessionell från dag 1 så jag är inte förvånad egentligen men ändå... suck!
Varför skulle de inte vilja ta in erfarna retuscherare, det låter inte riktigt i mina öron och jag har lite svårt att tro att det stämmer. Jag fick bara fina vitsord därifrån så det borde inte vara det. Suck igen. Jaja, inget jag kan göra riktigt men jäkligt irriterande!

1 kommentar:

  1. Hehe, egentligen kanske du bara ska vara glad att du inte fick jobba i bunkern i år igen och slipper ha med "bemanningsföretaget" att göra :) Men alltid trist att inte få jobbet, särskilt eftersom du är väldigt kvalificerad enligt mitt tycke.

    SvaraRadera