tisdag 9 juni 2009

Kvällspromenad


Igår var min vän Debbie här och vi brainstormade lite kring en tävlig som vi tänkt vara med i. Kom faktiskt fram till riktigt kul idéer. Det kan nog bli nåt! 
Det blev fint väder på kvällen och jag och Rickard tog en kvällspromenad. Det var verkligen underbart i skogen och massor med liv och ljud överallt. Jag gillar verkligen denna perioden när det fortfarande blommar.
Vi letade egentligen fläder, fick ihop till en sats (för saft) och jag skulle gissa att det har slagit ut ordentligt till imorgon. Då blir det ny promenad. Jag var faktiskt ute i morse också, men då lyssnade jag på radio och var ganska fokuserad så det blev inga foton eller blomsterspaning då.

Nu ska jag in och vara lektant till Signe, uj uj....

3 kommentarer:

  1. Men jösse sicken' söt blomma längst ner till höger! Den ser ut som om den vore plockad direkt ur ett paket med scrapbookingpryttlar. (vilket iof inte är min passion i livet men men)
    Men det är väl inte en fläderblomma? Den är ju yttepyttig och ser ut som en hundkexblomma. Eller?

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den söt! Det är inte fläder, den är ca 6 cm i diameter och består liksom av stora blommor i en ring längst ut och små söta vaxartade blommor tätt i mitten. Nu är ju bara frågan vad det är för nåt...

    SvaraRadera
  3. Det är ett olvon hälsar kusinens kille...

    SvaraRadera