måndag 1 juni 2009

Summering

Fredag: har lite svårt att minnas fredag, jo just det, Billy kom förbi efter jobbet och vi grillade lite och drack nåt glas rött vin. 
På dagen fixade jag med lite grejs här hemma.

Lördag: sov till nio och frulle med tidning. 
Vädret såg ut att bli bra och jag ville komma igång med stenläggningen. Så jag började med det. Det blåste sand och fastnade i svetten, det var inte skönt. 
Efter omelett-lunch laddade jag in några sommarpratare i ipoden och lade lite mer sten.
På kvällen in till caféet på 1 års kalas för lilla söta Gwen med varmkorv och tårta. 
Sen hyrde vi en film och åt lite godis. En bra men alldeles för kort lördag.

Söndag: Fick ligga i en hel timma och halvvakna medans Rickard låg brevid och surfade. Underbart! Jag älskar att få en slow start! Sen frulle på verandan och lite planering inför sommaren. Jag lade lite mer sten och sen dök Billy upp. Rickard och Billy hängde omkring medans jag fortsatte med mina stenar sedan skulle vi fiska.
Åkte ner till Barsebäck. Folk badade i stanken av tång- uäk! Det var alldeles för mycket skräp (tång) i vattnet så det blev bara tre kast och sen en glass i Bjärred och kaffe på verandan.

Jag gillar de där timmarna när det börjar bli svalt efter en het dag och men går runt och vattnar och plockar i trädgården medans allting lugnar ner sig. Alla går in och det blir tyst och svalt.
Solen går ner och koltrasten sitter uppe på nocken och sjunger. Kan gå runt i timmar och bara titta, lyssna och lukta.
Vi såg på en film, det var fortarande lite ljust, men det kom ett så kraftigt stjärnskott att det stannade på himlen i flera sekunder. Det var som om man kunde höra knastret som efter en raket. Det största jag någonsin sett tror jag.
Sen när man går upp i sovrummet som vätter mot nordost så ser man ljuset efter vart solen gått ner och himlen är ljus men stjärnorna syns. Nedanför hör jag hur igelkottarna sitter och knaprar inne i buskarna och nere mot ån så sjunger näktergalar. Det är helt magiskt, jag skulle kunna stå där och lyssna och lukta hur länge som helst.

Det är detta man ska leva ända till i mars nästa år på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar