tisdag 31 januari 2012

Nya blad







Varje år gör jag en ny almanacka att hänga på väggen. Jag har lite svårt att gå över till att ha kalendern i telefonen. Inte riktigt min grej, jag vill skriva med penna. Det fiffiga med att ha en digital kalender är att det Rickard skriver in i sin även hamnar i min kalender. Vi kör ändå analogt här hemma där vi pratar med varandra (!) och skriver in i kalendern vad som händer närmaste tiden som är av intresse för oss båda. Dessutom tycker jag att det ser fint ut!

Det roligaste med att göra almanackan är att få göra 12 illustrationer helt utan några krav eller begränsningar. I år fick det gå lite fort men det är bara nyttigt för mig som ofta sitter och pillar i evigheter.

I morgon står det någonting väldigt roligt på schemat. Jag ska börja på silversmide! Jag har tidigare gått en helgkurs och gjort lite i skolan, men jag har alltid drömt om att gå en hel kurs. Äntligen blir det av och dessutom får jag sällskap av två härliga snäckor! Kunde inte låta bli utan jag köpte en bok på adlibris igår om silversmide och hoppas på lite extra inspiration. Får säkert anledning att återkomma i ämnet.

Alva börjar bli bättre nu och hostan börjar släppa med hjälp av hennes nya inhalator nu är det jag som är riktigt risig. Ska försöka att inte låtsas om det idag så vi kan ta oss ut en sväng i det ljuvliga vädret!

1 kommentar: