fredag 3 februari 2012

Äntligen fredag

Det har varit en lång vecka. Det känns ju ofta så när man är sjuk och inte kan göra allt det man brukar och vill. Jag gick på min silversmideskurs, men det borde jag nog inte ha gjort. Jag var mycket sämre dagen efter. Men oj så skoj det var! Jag hade en gammal misslyckad ring jag påbörjat för länge sen. Jag fick hjälp och började göra i ordning den.
Nu när jag fotade den så reflekterades den gula väggen bakom på kanten. Men visst var det lite snyggt? Undrar om det finns färg som fäster och sitter kvar på silver. Det hade ju varit en rolig detalj! Hade egentligen inte alls tänkt göra en ring så jag har inga idéer om vad jag ska göra med den. På en mässa för många år sedan köpte jag lite silverlera. Kanske kan modellera något att sätta på...hmm tål att tänkas på.


Det som känns värst denna veckan är att jag inte orkat leka med Alva som jag brukar och att vi inte kunde gå på öppna förskolan. Jag ska ta igen det nästa vecka.

1 kommentar: