måndag 13 februari 2012

Bazar



Här är det vitt med rimfrost på träden. Tänk så fint med lite vinter! Upptäckte i samband med detta att Alvas prickiga overall är så tight att om man sätter henne i den rätar hon sakta ut sig tills hon ligger ner och inte kan röra mer än ögonen. Eftersom jag nu bokat resa till Mora för mig och Alva så måste jag ut och köpa en ny i en storlek som gör att hon kan röra sig. Pulka och skidor, here we come!

Sen i tisdags har symaskinen stått framme på matbordet så att jag vid minsta lucka har kunnat sätta mig och sy lite. Vi var på öppna förskolan i tisdags och de ska ha bazar den 19e och sälja saker folk skänkt till förmån för välgörenhetsorganisationer som jobbar mot hunger och svält. Kändes behjärtansvärt och kul så då tänke jag bidra med det jag kunde. Det blev 6 haklappar i vaxduk. Jag hoppas de inbringar lite pengar iallafall.

5 kommentarer:

  1. Riktigt snygga! Mkt vackert"tyg" och förstås välsydda som vanligt.
    Du kan du.

    SvaraRadera
  2. Finfint Hertz! Vi har lite olika overaller om du vill låna?

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att det inlägget var ju från moi-Mattan!

    SvaraRadera
  4. duktiga du, vilka fina haklappar du sytt :-) du får snart öppna web-shop för alla fina alster! kram, Jenny

    SvaraRadera