söndag 22 januari 2012

Cupcake day!

Utan att jag visste om det hade Rickard anmält mig till en grundkurs i cupcake tillverkning. Flera av hans kollegor skulle gå och de trodde att jag skulle uppskatta det, vilket jag ju såklart gjorde!

Blommorna blev långt ifrån perfekta, men söta på lite håll.
Jag hade fina fyrkantiga formar hemma som jag aldrig kan med att använda, de är för fina. Men de funkar ju bra som rekvisita!

Hon sålde bra formar av vaxat kraftigt papper som inte släpper igenom fukt och fett. Dessutom håller de sin form.

En vanlig slät kaka blev uppsnofsad med ett "lock" och lite blommor. Men den var inte bara söt för ögat, den gick knappt att äta. Ska jag göra det igen så kommer jag nog använda marsipan, tunt utkavlad, det är godare.


Så kan man spendera en söndag. Väldigt roligt med nåt nytt och lite omväxling i vardagen. Jag planerar att använda mina nyvunna kunskaper (och verktyg) till Alvas födelsedag.

2 kommentarer:

  1. Underbart vackert!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kan du verkligen med att äta upp dessa vackra konstverk? Hade ni olika bottnar? Jag ser fram emot Alvas födelsedag!
    mamma

    SvaraRadera