onsdag 5 januari 2011

Vel-potta!

Bilderna lånade från www.spirainredning.se och www.froso.com.


Tog mig idag in till Lund i snömodden för att köpa tyg till en jättefin fotpall jag hittade på loppis i höstas. Den är från 50-60 talet med förvaring i. Tyget som är på nu är skitigt och fult och jag ville ha nåt som kändes lite 50-60 tal. Jag bestämmde mig ganska snabbt för den grön/vit/orangea till höger. Den heter Trix och kommer från Frösö Handtryck. Kände mig jättemodig och kul som beställde nåt så färgglatt!
Sen halkade jag vidare en liten sväng och kände hur jag fick mer och mer ångest över mig alldeles för modiga val. Var ska den pallen passa in? Vad har jag för andra textilier som funkar ihop? Vad ska Rickard tycka? Skit skit skit! Nej det gick inte, när svettningarna kom visste jag att det var dags att gå tillbaka och ändra mig. Var dessutom jättenervös för att de skulle bli sura och snorkiga, men nej då! Inte en sur min så jag beställde istället det mycket mindre modiga tyget Puls från Spira (till vänster) i färgställningen...*trumvirvel*...grå/vit!

Nu känns allt mycket bättre!

1 kommentar: