fredag 14 januari 2011

I svampskogen

Åh, i år fick jag aldrig plockat nån svamp. Stor besvikelse! Så mycket rara trattkantareller som finns rakt utanför dörren hos mamma och pappa. Trist! Jag gillar att ha en burk med torkad svamp i skåpet för årets risottos och såser. Får bli bättre ordning nästa år, när jag förhoppningsvis kan böja mig djupt framåt!

Denna lille filur har legat huvudlös och deppig i en påse länge nu. Jag hittade honom igår och förbarmade mig över honom och gav honom också ett par armar. Det kan ju vara bra när man plockar såna jättesvampar som han!

Sitter och funderar på om jag ska göra nått jag borde (tråkigt alternativ), nåt jag vill (roligt alternativ) eller helt enkelt åka och köpa mig lite middagsmat (jobbigt alternativ).
Kanske ska försöka mig på alla tre i turordning!

Ha en fin fredag, själv ska jag vara ensam med På spåret och två smarriga ostar och en tryffelsalami så nej, jag klagar inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar