fredag 2 april 2010

Våren finns i New York! (text)

Vilken dag det varit hittills! Runt 20 grader och som ni ser så blommar träden. Efter att vi somnade vid 20 tiden i gårkväll så vaknade ganska tidigt i morse.
Vi köpte 3 dagars pass på en dubbeldäckar turistbuss. Det kommer en var 10 min så det är bara att hoppa på och av som man vill samtidigt som man får guidning på vägen. Vi har åkt runt hela stan idag med stopp för mat kaffe och ett besök uppe i Rockefeller center. Utsikten var verkligen fantastisk. Det ilade en del i benen på mig när jag tittade ner. Rockefeller C är det där de berömda fotona från bygget är tagna. Ni vet, gubbarna som sitter på stålbalkar 200 m upp i luften o äter lunch...
Det känns som att man åker runt mellan olika TV serier, filmer och böcker. Alla miljöer känns liksom igen men jag vet inte om det jag såg var EXAKT den gatan från den serien. Såg en som var mycket lik Carries...
Nu ska jag tvätta fötterna, fixa mig lite och sen äta middag. Imorgon blir det nog Ground Zero och Staten Island färjan!

Synd bara att ni inte är här allihop, det hade varit så kul att få dela detta med er!

Kram S


Sent from my iPhone

1 kommentar:

  1. ååååh, tänker på er!!! fy sjuttsingen vad härligt det låter <3 kärlek få katrin

    SvaraRadera