söndag 18 april 2010

Slö söndag

Söndag eftermiddag och jag har haft en dag för mig själv. Pojkarna
åkte till flygplansmuseet och jag har mestadels slappat på soffan.
Gick över gatan där det ligger ett sk "strip mall", (ett köpcenter
där affärerna ligger bredvid varandra) och åt sallad till lunch och
gick och köpte mig en tidning och lite godis- se bild! Det är nonstop
med kokos och mandel, gott till en början och nu vill jag aldrig mer
äta dem! Bra så! Ska nog köpa med mig lite kul godis för dekoration
av kakor hem.
Ikväll blir det nog bara middag och kanske en film. Vädret är
svalare nu efter veckan när det legat kring 25-30. Lite skönt,
förutom kvällarna. Det är ju lyxigt att kunna sitta barbent ute och
äta middag!

Appropå mat- vet ni vad?? Kitchen aid fabriken ligger en timma
bort...med tillhörande outlet....hmmm.
Kanske skulle satsa på att skicka paket hem till mig själv och hoppas
på att tullen missar det så jag slipper extra avgifterna. Även om de
skulle kolla det och lägga på avgifterna skulle det bli billigare än
att köpa en hemma. Vad tror ni? Ska jag göra't?

6 kommentarer:

  1. Gört, kolla upp hur det funkar med elen bara, har för mig att det var något med det när Sandra var i NY och funderade på att handla Kitchen aid...

    puss o kram
    Josefin

    SvaraRadera
  2. Josefin har rätt - inte bara det att det är andra "hanar", det är ngt med att man kan byta ut själva kontakten till en svensk men det kostar + att motorn var anpassat på ett annat amperetal eller hur det nu var. Men...det går ändå och den kanske skulle hålla i 30 år istället för 50 år. Jag funderade nämligen på att köpa en från USA men då var det ngn på en köksaffär som sa ovanstående.

    Men om det är typ halva priset så skulle jag nog ändå göra det.

    Kram Mathilda

    SvaraRadera
  3. Jag har absolut ingen aning om vad ni pratar om... Är jag för gammal? För ung? ;D Va svårt det är att bestämma något med er i dessa dagar! Hoppas ni kommer hem snaaart iaf! Kramar /Anna

    SvaraRadera
  4. Haha! Köksmaskiner Anna, köksmaskiner! Ang. elen så kan man köpa en transformator på Kjell o co som rättar till volt och Hz! Garantin gäller inte då men det skiter jag i!

    Har bara inte bestämt mig än!

    SvaraRadera
  5. Lätt!!! Varför tveka! den kommer att finnas som hjälp-skulptur-minne heeeeela långa härliga livet <3 DO IT!!! Saknar som sjuttsingen nu! puss o kärlek min vän. Har du använt juvelerna ännu?! ;)

    SvaraRadera
  6. Saknar också gulle! Jag fick tyvärr inte med örhängena men röda armbandet är välanvänt! Du då? Kram S

    SvaraRadera