måndag 7 februari 2011

Super Bowl

Idag har vi Super Bowl monday här hemma. Det är en tradition på uppsegling. Rickard har kollat de senaste 5 åren, men det är först nu jag tror på honom när han säger att han gillar det på riktigt.
Min teori är att han kollar för att han är så förtjust i amerikanska storproduktioner. På den punkten måste jag ju hålla med. Man kan ju inte annat än att imponeras av en arena som kostade 126 gaziljoner att bygga med världens största tv-skärm som kostade lika mycket som Kazakstans BNP.

Hittills är mina betyg 3 stjärnor för själva matchen, den hade kammat hem 4 om jag bara fattat reglerna lite bättre.

Halvtidsunderhållningen med Black Eyed Peas får 4 stjärnor. Riktigt fräsigt med alla gubbar i lysande dräkter och Slash som dök upp ur golvet.

Att vi inte får se reklamen får däremot en överstruken stjärna, den är alltid väldigt påkostad och rolig, varje sekund kostar 640000 kr.

Christina Aguiliera som sjöng The Star-Spangled Banner får en överstruken stjärna. Hon kunde inte hålla en enda ton utan var tvungen att waila hela tiden så man inte hörde melodin samt att hon glömde texten. Uselt!

Att Rickard tycker detta är bättre än julafton får 5 stjärnor, härligt!

Kommentatorerna lägger så sköna one-liners. En kille blev tacklad så han flög och kommentatorn säger: -Yeah that will wake you up! 4 stjärnor!

Det tråkiga med det hela är att jag får sånt enormt USA-sug när jag kollar. De vet verkligen hur man ställer till med stor-evenemang! Undrar när jag ska få chansen att åka dit nästa gång?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar