onsdag 2 februari 2011

Grisar i flanellen



Tygerna kommer från Stoff och stil och grisens ögon är barnsäkra!

Ett litet projekt från november som jag glömt lägga upp här. Jag ville göra ett bebistäcke/filt som man kan ha på golvet och såg en sorts lapptäckes-teknik som verkade snabbare och enklare än det klassiska rutmönstret. Det funkade väldigt bra så det blev två täcken av bara farten! Baksidan syns på översta bilden, den är brun med ett quiltat hjärta.
Den lilla grisen sydde jag från Martha Stewart-mönstret jag tipsat om tidigare i bloggen. Väldigt enkelt och bra mönster, men jag kan rekommendera att man förstorar det lite för det blev lite pilligt. HÄR är länken!
Planen är att jag ska göra om mönstret till en elefant och förstora det lite, har ett par gamla slitna mjuka jeans som skulle vara perfekta som elefanthud!
Nu håller jag på med en fotpall som nästan är färdig, bilder kommer förhoppningsvis denna veckan!
Det är bara svårt att få nåt gjort, jag är trött som en igelkott i januari...

3 kommentarer: