måndag 7 november 2011

In the air


När vi kom tillbaka till Skåne efter nästan en vecka i Trollhättan var det knappt ett löv kvar på häcken och höstdiset ligger tjockt.

Ett annat hösttecken är att hela familjen hunnit med en ordentlig omgång förkylning. Det verkar som att den inte riktigt velat släppa taget, natten till söndag hade Alva 40 graders feber och hon ville inte riktigt äta. Rickard tog med henne till sjukhuset och jajjemen, visst hittade de små arga streptokocker i hennes lilla hals. Så nu är det pencillin-premiär och både jag och Rickard ska kolla oss också så vi inte är bärare. Men hon verkar glad och frisk idag iallafall.

Medans R och A var på sjukhuset var jag inne i Malmö och firade en vän som fyllt år. Jag tog med henne till Bloom in the Park på Afternoon Tea. Mycket trevligt och gott. Små små läckerheter och mängder med te.

Vi gick och la oss vid 20 tiden igår (!) och vi sov alla hyfsat bra så idag känner jag lite mer hopp om livet. Hoppas veckan blir bra och att alla får må bra.

1 kommentar:

  1. Dit kan vi väl gå, kanske v48 ? Det är väl inte som Savoy i London, men lite lättare att orka smaka på allt. Jag bjuder.
    mamma

    SvaraRadera