fredag 11 juni 2010

Målning och mönster!


Senaste dagarnas kreativitet har tagit lite nya vägar. Jag är så trött på att alltid bara använda illustrator. Det blir väldigt enfärgat och platt, jag ville ha mer nyanser. Så jag plockade fram akvarellgrejorna! Det är verkligen kul och funkar väldigt bra. Ibland måste jag hitta nya vägar när jag kört fast. Med lite kreativ piska från Rickard så kom jag ur min fastkörning.

Ett bra sätt att komma på mönster på är att klippa ut former och figurer och flytta runt dem på ett papper. När man bestämmt sig är det ju bara att limma fast bitarna.


Jag har en gammal mönsterkompositions bok från 1975 med mycket bra idéer . Så från den bjuder jag idag, såhär en vecka före prinsessbröllopet, på kronor i alla dess former.
Mönstret som är framtaget för de officiella bröllopsprodukterna är riktigt fint tycker jag.

Jag har försökt hitta vem formgivaren är men det var svårare det...
Men jag tycker att de både är klassiska, eleganta och "prinsessiga.

Så till sist en bild från ett gammalt mönster på barnklänning. Väldigt fin illustration, i levande guaché! Söt klänning också för den delen. Tror jag ska sy en liten klänning till nån liten tjej snart!

1 kommentar:

  1. Gud, vad du inspirerar mig!!!
    Det som man ser av dina akvarell-målningar är underbart. Och ditt klipp-och-klistra-mönster!
    Outstanding min vän. :)

    Debz

    SvaraRadera