onsdag 16 juni 2010

Champion!

Äntligen en riktigt fin dag, synd att sitta inne egentligen. Men jag ska ta igen det ikväll med årets första grillkväll här hemma (ja jag vet att vi är sena) och kanske ett litet glas rosé?!

Efter att jag sydde Ericas tärnklänning för ett par veckor sedan blev jag så sugen på att sy nåt till mig själv. Jag och mamma var passande nog i Vänersborg då på "Birgits Stuv", en hederlig gammal tygaffär, och jag hittade att grått tyg med fint fall i polyester.

Så efter en liten skiss på ett papper mätte jag och klippte....pirr pirr....det är alltid lite nervöst att sätta saxen i tyget. Men jag måste säga att på en 10-gradig skala är nog 7,5 nöjd! Inte illa!

Det är nåt mått jag skulle velat ändra på i efterhand, men jag tror jag ska sy en till. Det är ett snabbt och enkelt mönster som känns klädsamt och modernt. Modellen är stor T-shirt med uppvikt ärm och bandet under bysten sitter tight med hjälp av två band man knyter på ryggen-under klänningen. Alltså: det ser nästan magiskt ut- bandet under bysten sitter tight utan att man ser hur ;)
Så en i nåt blommigt sommar tyg kanske, med andra ärmar?! (Lovar att lägga upp nån bild med den på när jag gjort mig snajsig)

Jag lade även till till en liten "Champions ribbon" som brosch- tyckte något fattades. Funderar på en hatt med flor och kanske en handväska också....

Hittade ett fint mönster på en börs/handväska här.




Funkar även på koftan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar