torsdag 7 oktober 2010

Happy holidays



Löven är kvar på träden och regnet smattrar mot rutan och här sitter jag med julkänslor!
Är riktigt sugen att lyssna på Dean Martin och köpa julmust men jag ska verkligen stålsätta mig och åtminstone vänta till november.
Men en julig aktivitet ska jag börja med pronto och det är julhandeln.
Nu ska det börjas med listor och funderingar. Jag ska INTE ha panik två dagar innan julafton i år!

Men visst är det så att Grinchen har rätt....

And the Grinch, with his Grinch-feet ice cold in the snow,

stood puzzling and puzzling, how could it be so?

It came without ribbons.

It came without tags.

It came without packages, boxes or bags.

And he puzzled and puzzled ’till his puzzler was sore.

Then the Grinch thought of something he hadn’t before.

What if Christmas, he thought, doesn’t come from a store.

What if Christmas, perhaps, means a little bit more.

- Dr. Seuss

1 kommentar:

  1. Vad fint du har gjort det för Frun på landet! Inte föds i en butik... jo det är ju det mest tänkvärda idag! Puss o kram
    Sara

    SvaraRadera