torsdag 26 augusti 2010

Andra bullar

En väldigt dålig mobiltelefon bild får bli mitt bevis på att jag faktiskt bakat (och lyckats) med bullar! De gånger jag bakat bullar kan nog räknas på en hand. Detta blev äppel-kanelbullar, inte tokiga alls. Nu står nog ett jäst matbröd på tur.

Känner mig fortfarande mycket skeptisk till surdeg... Det är lite som en sekt, har man väl fastnat i surdegarna verkar det svårt att ta sig ur och man börjar sjunga surdegens lov. Verkar lite som bluff för det första att det kan börja jäsa av bara vatten och mjöl i en burk. Men dessuton, håll i er nu, så tycker inte jag att det är så gott. (Wow jag kommer få hatmail för det uttalandet.) Men jag tycker skorpan är för tjock, hård och smakar bränt.
Men jag ska inte säga aldrig, snart kanske de kommer, knackar dörr som jehovas och får mig med i surdegsrörelsen....

Hörs snart igen!

3 kommentarer:

  1. Du har bara inte smakat rätt surdegsbröd! Vi kan bjuda hem er på brunch eller sopplunch och så kan ni/du få testa franska bageriet eller Vendels bröd - urgött!!! Men baka själv - det har inet jag heller riktigt fastnat för. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, jag provar gärna! Brunch lät göttit!

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blev av att du inte längre är på loppis i trollis! Baka baka, liten kaka! puss Sara

    SvaraRadera